07 juli 2014

Snart ferdige i stua....

Da er vi snart i mål med oppussingen -
i stua gjenstår det listing av tak og rundt 2 vinduer.
Ett strøk maling til i taket og på den ene veggen og 
selvfølgelig maling av gulv...
Så det er overkommelig :-) 


Den nye fargen er harmonisk og luner ned stua.
Bare gleder meg til å kunne slenge meg i sofaen igjen -
med en god bok og ikke ha noe prosjekt hengende over hodet.


Tømmerveggene ble så fine når de fikk litt mørkere farge -
da kom de mer til sin rett.
Fargen er valgt ut ifra kjøkkeninnredningen -
for at fargene skal harmonere og
 rommene stå i stil med hverandre.


I går kveld ( eller natt ) tok jeg siste strøket på gulvet i spisestua -
så den er så godt som ferdig :-)
Kun igjen flekke litt over vinduet og male blomsterbrettet -
så er det innflyttningsklart :-)


Fint når rommene går over i hverandre -
der var det jammen en list å male - ser jeg på bildet :-)


Husker dere veggen jeg viste dere med 4 forskjellige paneler ???
Slik ble den med ny slettpanel og 
dør inn mot kjøkkenet :-)


Vi har alltid hatt åpen løsning mellom kjøkken og stue -
jeg likte at det ble litt mer skjermet.
Nå kan jeg velge når det skal stå åpent og ikke -
samtidig som jeg ser inn på kjøkkenet.
Så denne døra inn til kjøkkenet -
kommer jeg til å bli veldig glad i :-)

4 kommentarer:

  1. Jøss, så mye produktivt som skjer hos deg om dagen! Kjøkken og stue i en smekk nesten ;) Stua kommer til å bli kjempe fin :) Som du sa, lunt :)

    Ha en fin tirsdag! Lykke til med siste malestrøk :)

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe...ja her skjer alt på en gang :-)
      Vi bruker et snekkerfirma så da er det bare å passe på å få gjort ting
      mens de er i hus :-)
      Vi har bodd her i 14 år nå uten at vi har tatt noen særlig renovering - så det trengtes og
      jeg ser at endringene kler huset veldig godt :-)
      Vi har beholdt alt som er fint og skjult det andre - og det ble veldig fint :-)
      Så nå gleder jeg meg bare til å bli ferdig og begynne å innrede igjen :-)

      HA en fin kveld :-)

      Slett
  2. Åhhh, så fint det blir ;-) Herlig med tømmervegger! Det skal bli spennende å se hvordan det blir når du har møblert (og ligger i sofaen med en god bok...hi...hi... ;-)

    Ønsker deg en riktig fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :-)
      Vi er strålende fornøyde selv også - vi har beholdt det som var fint sånn som tømmerveggene og skjult det andre som var litt "mikk-makk"....og veggene ble så fine i den mørke fargen.
      Vi hadde ikke drømt om at resultetet skulle bli sånn som dette -
      så vi føler at vi har fått et helt nytt hus.
      Gjett om jeg gleder meg til alle ting står på plass igjen og
      jeg ligger og slanger meg på sofaen med en god bok :-)
      hehe...kanskje jeg må forevige det :-)
      Selv mini'en i huset sa det her om dagen : "MAMMA - tenk når vi kan ligge på sofaen å se på film igjen -
      det blir deilig det " Så det er godt oppussingen drar seg mot slutten nå :-)

      Ha en riktig fin kveld :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)