27 mai 2015

Frodige urter....


For 3 uker siden kjøpte jeg de første urtene.
Jeg startet med :
Timian, Koriander , Rosmarin, Dill, Persille, Salvi, Oregano, Basilikum, Gressløk -
så får vi se hva som kommer til etterhvert..


Urter anbefales -
de smaker jo så godt og kan brukes i alt fra bakverk - salater - sauser m.m
Jeg har fått mine favoritt - oppskrifter og 
urter brukes hver dag...


Vi holder på å lage nytt urte/grønnsaks-bed ute -
så de kommer nok etterhvert til å flytte ut -
så de står i nærheten av kjøkkenhagen
 og dermed blir enklere å hente inn...





Imens får jeg nyte de deilige luktene sprer seg i drivhuset....


Har du bare lyst til å ha noen få urter -
så er jo en urte-kurv et alternativ..
Fyll opp med dine favoritter  - 
så har du de lett tilgjengelig når du skal lage mat...


2 kommentarer:

  1. Så deilig det må være å komme inn i det fine urteduftende drivhuset :-)
    Blir spennende med urtebed da, håper vi får se bilder av det etterhvert :-)
    Du inspirerte meg til å plante en urtekurv så får vi se om jeg klarer å få så fine urter som deg :-)

    Wibece

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja...det er en fryd å komme inn i drivhuset om dagen.
      Tett i tett med frodige urter og en haug blomster i potter som bare venter på at det skal bli sommer snart...
      Så gøy at du fant litt inspirasjon og har plantet en urte-kurv...det får du til :-) Bare vent til varmen kommer du - så skal du se urtene vokser :-)

      Lena

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)