09 februar 2014

Virkelig en begivningsrik dag på Lisland

I dag har det  virkelig vært en begivningsrik dag :-)
Ble vekket av gutta i dag tidlig - 
med kakao og gave på senga (siden jeg ikke er noen kaffekjerring ) 
Såååå koselig :-)

Deretter ble det noen intense timer med baking og klargjøring til barnebursdag...vi har nemlig feiret Oliver sin 10 års dag i dag (fyller 10 år på onsdag ).
Det ble noen timer med full fart -  aking, snowboard, leiker og masse gøy :-)
For en herlig gjeng :-)

På kveldingen kom mamman min på pizza - må jo gjøre litt stas på mamman min på selveste morsdagen.. Det fortjener hun virkelig....hun som alltid er så snill med oss alle :-)


Toppet dagen med nok en fødsel - en fin liten geitebukk som kom til verden nå i kveld :-)
Hehe...en del av dere som har fulgt med meg (og mine geitefødsleer ) i noen år - vet at innimellom er det bingo hvem som føder når - og i dag var det en slik dag..
Nå har jeg vært oppe i flere netter og ventet på nr 60 som er skikkelig fødeklar og 
så er det Titti som klemmer til med en uventet fødsel....
hehe det morsomme er at hun så ikke gravid ut engang...
Så med andre ord - alt er som tidligere år..
Når jeg endelig tror jeg begynner å lese dyrene så overrasker de meg
 med å gjøre stikk motsatt av det jeg trodde... 
Morsomt :-)


Så det  er virkelig spennende dager på Lisland om dagen :-)


Her er et lite bilde av prinsessa vår som ble født på fredagen :-)

4 kommentarer:

  1. Ja det var jammen en travel og innholdsrik søndag, men bare koselig ting da :)
    Det blir spennende å se hvor mange killinger som kommer i år :)

    Wibece

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det har vært en aktiv helg - men det blir det ofte på denne tiden når kjeeingen starter :-)
      Men det er veldig koselig og ikke minst er det spennende å se hvor mange vi får denne gangen - det er
      mange gode og runde mager i fjøset nå :-)

      Ha en fin fin dag :-)

      Slett
  2. Så søte små!! Enda lenge igjen her :) hvordan vet du såpass på dagen når det skjer? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de er skjønne :-)
      JEg ser at jeg var litt "eplekjekk" her om dagen og sa at et klart tegn var at de fikk melk og ble "hovne" bak.
      Det trekker jeg tilbake....
      For i går fikk Titti en bukk - hun hadde ingen klare tegn - hadde verken melk eller var hoven ( heller ingen stor mage ) - og for å være helt ærlig var vi sikre på at hun var tom.
      I kveld var jeg ute i fjøset i ca 30 min kl 22 - skulle ta en liten sjekk igjen kl 23.30 - da har Ailen fått et lite kje. ( Hun hadde absolutt ingen av tegnene hun heller - ( ikke mage - ikke hoven - ikke tegn til melk )
      Så da har jeg rett og slett ingen råd eller tips å komme med...
      Det morsomme er at jeg har holdt øye med nr 60 siden onsdagen for hun er hoven - har melk og kjempestor mage - stønner mye - hehe....men der har det ikke kommet noen enda...(ler litt for meg selv ) for jeg blir rett og slett ikke klok på disse geitene :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)