06 mai 2014

Verdens beste pizza-snurrer m/oppskrift

I helgen var det den store bakedagen her i huset -
håpet var å ha noe i fryseren når kjøkkenet i nær fremtid forsvinner.
Men disse pizza-snurrene får fort ben å gå på -
så det blir aldri så mye til overs :-)

Så vil du lage verdens beste pizza-snurrer får du oppskriften her :
(Denne oppskriften bruker jeg forøvrig til vanlig pizza også)

  
Oppskrift på pizza-deigen :

6 ss olje
1/2 pose tørrgjær
1 ts salt (urtesalt)
2 kopper vann (40 grader) 
Dette røres godt før du tilsetter melet tilslutt...
ca 1 liter mel 
Pizza deigen blandes godt sammen til en litt klissete deig..
(Jeg tilsetter heller litt mer mel når jeg baker den
ut hvis den fortsatt er for klissete)

Sett til heving i 45 min....


Til pizza-fyllet :

2 fedd hvitløk
1 løk 
1/2 paprika
freses litt i stekepanna til løken er blitt myk... 
settes så til side.
Deretter :

Kuttet 500 gram grillpølser i tynne skiver og stekte i stekepanna...
(eller bruk kjøttdeig eller karbonadedeig)
Når ferdig stekt :
tilsett 2 bokser tomater m/basilikum og oregano
1 liten boks tomatpure
1 ss ketchup
1 ss sukker
Tilsett løken som du tidligere stekte.
Og la dette få stå å surre i panna i ca 20 min.

Tilsett tørkede urter på slutten (se bildet) 
- oregano -litt basilikum og provence-krydder.



Kjevle ut pizza- deigen til et rektangel 
ca 30 x 45 cm.
Legg pizza fyllet oppå....


Rull sammen til en pølse.


Pass på at skjøtene er tette.


Del opp pølsa i ca 1-2 cm tykke skiver
og legg på stekeplate.


Jeg pleier alltid å la de etterheve ca 30 min før jeg setter de i stekeovnen.


Legg på god ost tilslutt-
gjerne en blanding av Jarlsberg og Norvegia -
krydre med oregano tilslutt.


Stekes i 12-15 grader 
på 225 grader midt i ovnen...


BON APPETIT 


8 kommentarer:

  1. Pizzasnurrene både ser og høres kjempegode ut! Og veldig praktiske å servere til de fleste anledninger. Tusen takk for at du deler oppskriften :)
    Klem fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Pizza snurrer passer til både kos - turmat og niste.. Så det er helt topp å fylle fryseren med.
      Veldig god oppskrift :-)

      Ha en fin kveld :-)

      Slett
  2. Hei Lena nam nam .......Men det urtesalt du nevner......hvor får du det fra mon tro.......hilsen Nybøl DK

    SvarSlett
    Svar
    1. uff og uff.....det er så mange av dere som venter på Lena´s hjemmelagde urtesalt....jeg får helt dårlig samvittighet :-(
      Men det er så mye jobb - men det står på planen. Så når jeg får 2 hele dager til rådighet skal jeg lage opp nytt :-)
      Nå nå måtte jeg bruke urtesalt fra butikken - det er nedtur......

      Slett
  3. Hei Lena!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj....nå ble jeg overrasket.
      Så gøy at dere har lagt merke til bloggen min - dette har jeg veldig lyst til å bli med på :-)
      Så spennende :-)

      Slett
  4. Mmm ser gode ut :-), kan nesten kjenne duften hit. Pam

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får teste oppskriften :-)

      Ha en fin fin dag :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)