01 juni 2015

Tett i tett....

Hver kveld når jeg kommer inn -
så ligger alle killingene slik tett i tett inntil mamma´n sin :-)
Det er så herlig å se :-)


De ser ut som de har det så trygt og godt
når de ligger slik tett i tett og kjenner varmen fra hverandre.
Killingene sover tungt -
mens mamma er våken og sjekker ut ha som forstyrrer dem 
nå så seint på kvelden (det er bare meg og fotoapparatet...)


Jeg er nemlig ute på min faste telle-runde -
vi har nemlig 17 geiter og 17 killinger -
og det er så godt som umulig å telle når de er ute på beite..
Da er det så greit å ha en telle-runde på morgen og kveld -
så jeg vet at alle har det bra og kommet inn fra beite.


Se på de skjønningene da :-)


De velger selv å gå inn og ut som de vil nå -
men de velger som oftest å ligge inne på natta...
Det er nok godt å få komme inn og slappe av litt.


Her er det en som ikke har lagt seg -
det er den lille som har fått tåte-flaske i hele vinter -
så fort han ser meg spretter han opp og skal ha kos....
Han vil helst sitte i armkroken eller på fanget og bli kost med....

Det er litt av en sjarmør :-)


Da er det natta her :-)

Ønsker alle leserne mine en fin fin uke :-)

PS....jeg har fått tilbakemelding om at det har vært vanskelig å 
legge inn kommentar på innleggene mine i det siste....

Er det flere av dere som har merket noe til det ???

4 kommentarer:

  1. Fine bilder av de flotte geitene dine :-)

    Wibece

    SvarSlett
    Svar
    1. Måtte bare forevige de - der de lå og passet på barna sine - Sååå skjønne :-)

      Slett
  2. Så fine de er! Skjønner at dette er en fin tid framover:) Jeg savner å ha dyr når jeg leser det du skriver.. Jeg har hatt problemer med å legge igjen kommentarer flere ganger.. Ønsker dere en fin uke:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de er så skjønne :-)
      Fineste tida dette - når de fortsatt er sammen med kjea sine og ute på beite....da er det bare idyll :-)
      Skjønner godt at du savner dyra - det blir nok litt tomt uten kan jeg tenke meg :-) Du har vel fortsatt hønene dine eller ???
      Skjønner at det er flere som har hatt problemer med å kommentere - nå har jeg prøvd å endre litt i dag - så nå kommer ikke kommentarene før jeg har godkjent de - får se om det hjelper :-)
      Tusen takk for at du ga tilbakemelding :-)

      Ha en fin fin uke :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)