30 august 2012

Bestefars gamle klokke

Det er rart  hvordan enkelte ting setter seg som  minner...

Da jeg var liten var vi endel på hytta til bestefar på Frøystul.

Det har alltid vært en ting som jeg forbinder med hytta derfra 
- og det er bestefars gamle klokke.


Som liten kan jeg fortsatt huske at det var veldig stas og "leike med denne"

Den kunne trekkes opp og du kunne bruke den som vekkerklokke..
Det var veldig fascinerende for ei lita jente..


Etter at jeg ble voksen hender det at jeg "arver" noen ting fra mamma som jeg har gått og "siklet" på en stund og for ikke så veldig lenge siden ble jeg eier av bestefars gamle klokke..

Den skal jeg ta godt på..




Ps...
Jeg har faktisk ikke prøvd den før i dag...Da trekkte jeg den opp... satte den til ringing for moro skyld..
Og jammen - den virker fortsatt..
Det er kanskje det morsomste av alt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)