03 februar 2015

Tvillingfødsel igjen....

I år har vi vært så heldige og fått mange mange søte små geite-killinger-
det var de jeg hadde tenkt å vise dere når jeg tok med kameraet ut i stad -
istedenfor så blir det en 
nybakt mamma med 2 skjønne små :-)


JEg syns det er like rørende hver gang å være vitne til at et nytt liv kommer -
mamma's omsorgsfulle håndtering og de spede små skrikene.
Det er like spennende  å følge med
når de prøver å stable de lange beina sine for å reise seg.
For det er ikke alltid like enkelt -
 og noen ganger er det godt med litt hjelp av en varsom hånd.
(det minner litt om Bambi på glattisen )
Det er rett og slett helt fantastisk å se hvordan de kjemper seg på beina
og umiddelbart leter etter melk.



I dag har jeg hatt tilsyn hver time i fjøset -
siden jeg skjønte det i dag tidlig at - her er det noe i gjære.
Men allikevel kom jeg akkurat idet fødselen var ferdig.
Så noen ganger går det veldig fort...


Jeg gleder meg til å vise dere alle de skjønne små som har kommet de
siste dagene (jeg må bare få tatt noen fine bilder først)
Det er ny rekord i antall killinger i år -
og det er ihvertfall ny rekord i antall tvillingfødsler -
så dere kan glede dere :-)







2 kommentarer:

  1. Å så koselig med nytt liv på gården, må være herlig å følge med på fødslene. Har selv opplevd en sauefødsel og det var noe eget ved å være vitne til nytt liv <3 Kos deg med di små :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er like koselig hver gang - helt rørende :-)
      Da vet du jo hvordan det føles - når det kommer nytt liv til verden.

      Jeg koser meg de små - de er like skjønne alle sammen :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)