14 mai 2016

Verdens beste ostekake

I dag skal dere få oppskrift på 
verdens beste ostekake :-)


Ingredienser :

225 gr Digestive kjeks
125 gram bremykt
1 beger med Philadelphia ost
100 gram melis
1 ts vaniljesukker
1 beger lettrømme
1/3 l kremfløte
1 pk Sitrongele


Start med å lage gele med halvparten av væsken (2,5 dl vann) -
og sett til avkjøling

Kjeksen knuses og blandes med smeltet smør.

Rør ut osten og bland inn melis - vaniljesukker og rømme.
Bland inn stivpisket krem og den avkjølte gele'en.

Hell osteblandingen over kjeksen og sett i kjøleskapet (må stå i ca 4-5 timer)

Pyntes med friske bær rett før servering :-)


Dette er min favoritt-kake.
Den er enkel å lage og den faller i smak hos de fleste :-)


Den kan også lages med gele-lokk på toppen -
jeg syns det blir veldig søtt -
så jeg bruker bare friske bær.
Nå når vi har sesong for bær er det deilig å bruke det.
Lager jeg den på vinteren -
så bruker jeg kun kiwi.


Dette er en kake som passer til alle anledninger -
bursdager - 17.mai - konfirmasjoner - venninne-kvelder - avslutninger m.m
Jeg lager den bestandig til seter-festen -
det er alltid suksess :-)


Lykke til :-)



2 kommentarer:

  1. Ser deilig ut. Takk for at du deler♡

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig :-) Den er kjempegod :-) Frisk i smaken og en favoritt her i huset :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)