09 mai 2016

Da er jeg endelig i gang i drivhuset igjen..

Jeg er veldig tidlig ute med plantingen i år,
men krysser fingrene for at det skal gå bra :-)


De siste dagene har det vært sommertemperaturer -
og det ser faktisk ut til at det skal vare en god stund fremover...
Så da klør det i fingrene etter å starte å plante.


I år sjanser jeg
på at temperaturen holder fremover -
hvis ikke må jeg nok på med en eller annen varmeovn i drivhuset.


De første plantene med tomater og agurker er i jorda.


Agurk-plantene var jeg så heldig å få kjøpt så store og
de første agurkene er allerede på vei.
Så det lover godt ...


Jeg har prøvd å lese meg opp på dyrking av både
 tomatplanter og agurker i år -
og forhåpentligvis så kan jeg kanskje lære av feilene mine fra i fjor..


I fjor tok jeg livet av en agurkplante før den nesten kom i jorda -
med å gjødsle for hardt...
hehe...så det må jeg huske å ikke gjøre i år...


Jeg syns huske at jeg har lest at agurk-plantene 
ikke liker å bli "kalde på føttene" -
så i år har jeg satt plantene opp på noen gamle taburetter...
for nattetemperaturen er fortsatt litt lav og 
da får de ikke noen trekk fra gulvet.


Tomatplantene mine i fjor -
ble kjempehøye og veeeeeldig frodige -
hehe...så her hadde jeg glemt å knipe av "tyvene" - så da får jeg huske det i år.

I tillegg glemte jeg nok å gjødsle nok -
så får huske på det i år - 
så kanskje det kommer til å bugne i drivhuset med masse 
deilige, saftige og røde tomater.



Som du sikkert skjønner jeg har ikke gitt opp håpet :-)

PS....har du noe tips å gi meg - ang dyrking av både agurk og tomat -
taes det imot med stor takk :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)