04 september 2014

En overraskende gave :-)

På mandagen fikk jeg en veldig overraskende gave :-)
En vakker gammel skolepult....
- den er bare såååååå utrolig stilig!!!


Nå er den vasket og skuret og har fått hedersplass på det nye kjøkkenet :-)
Det var litt av en skatt :-)


Tenk at noen tenkte på meg da de så den -
og spurte om jeg ville ha den :-)

Jeg ble så overrasket og glad :-)


For er det noe jeg syns er gøy - så er det unike gamle ting.
Og denne var bare såååå vakker.

-

Den hadde blekk-hus i det ene hjørnet - og det var ganske fullt med blekk i 
hehe - så da var det godt jeg sto ute og vasket den -
for det ble myyye blekk når det kom vann oppi der.


Jeg vurderte om jeg skulle male pusse den ned og male den ,
men den er så fin i orginal malingen -
naturlig slitt og krakkelert i malingen.
Så den skal få være som den er...




Se så fin den er :-)


Jeg har alltid syns at de gamle skolepultene er såååå fine,
men jeg hadde aldri trodd at jeg skulle være så heldig å få en slik.
Så dette var veldig veldig veldig moro :-)

Tusen tusen takk til Kristine og Arild 
for en fantastisk gave :-)
Jeg skal ta godt vare på den :-)



6 kommentarer:

  1. Så heldig du har vært! Den var jo kjempe fin :) Man vet man er over gjennomsnittet glad i det gamle når andre tenker på en i en sånn situasjon. Sånn begynner det å bli her også. Fikk her om dagen et 100 år gammelt jesusbilde ;) Og man blir jo så glad!

    Nyt det nye gamle kjøkkenmøbelet ditt!
    Klem, Line.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg ble så overrasket og glad :-)
      Så gøy når man får en slik gave helt ut av det blå....skjønner at du har vært heldig også :-)
      Moro - Moro :-)
      Dette var virkelig ukens høydepunkt - den blir beundret hver gang jeg går forbi den :-)

      Ønsker deg en fin helg :-)

      Slett
  2. Det er vældig flot-og ja skal ikke males - kh. mormor Danmark.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant den var flott og den kan ikke males :-)
      Den er utrolig lekker slik den er :-)

      HA en fin fin helg :-)

      Klem Lena

      Slett
  3. Åh din heldiggris :-) det er litt av en skatt du har fått. Synes patinaen er flott også. God helg :-). Pam

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja føler meg som en heldig gris :-) Ble så fin på det nye kjøkkenet :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)