17 juni 2013

ÅRETS GRØNNSAKSHAGE - DEL 1

 Nå om dagen holder jeg på grønnsakshagen
Den er delt i 2 - og i dag har jeg holdt på med denne siden..


Jeg har oppdaget at jeg ikke er født med grønne fingre -
så da må jeg prøve og feile litt...
I fjor ble fikk jeg masse store hodekål - hehe - men de tok all næringen
så det kom verken reddiker - løk eller purre...
Så prøver en annen vri i år..


Den så slik før jeg startet opp i dag..


Jeg startet opp med å legge på kugjødsel i håp om at det skal gi god næring.
Etter det delte jeg jordbærplantene som hadde formert seg og 
plantet 4 nye...


Så da er det bare å krysse fingrene for at jeg kanskje kan plukke
egendyrkede jordbær snart...
Det hadde vært stas !!!


I morgen skal jeg i gang med den andre delen..
Der skal jeg så litt frø - og ha litt annet spennende
Følg med - følg med.....











4 kommentarer:

  1. Spennende å følge med på grønnsakshagen din, har heller ikke grønne fingre så det blir en god del fiaskoer underveis :-). Røbetene ifjor hadde masse store flotte blader men ingenting under og hvitløken råtnet bort. I år tok en kraftig haggelstorm både maisen og vannmelonene. På den positive siden går det bra med jordbær, gulerøtter og sukkererter så litt blir det jo. Fin tirsdag til deg, Pam

    SvarSlett
    Svar
    1. He he... Det var sånn det var for meg i fjor også :-)
      Fikk noen kjempestore hodekål - purren var like liten som da jeg satte den ut.. Reddikene hadde ikke vokst en millimeter engang og løken var like liten og helt råtten.. Men det kom noen sukkererter... Hi hi ... Så prøver etter beste evne igjen i år.. Satser på at jeg har litt mer flaks i år :-)

      Ha en fin dag :-)

      Slett
  2. Dette ble jo utrolig bra :)
    Blir veldig spennende å følge med på grønnsakshagen og jeg håper du får mye å høste inn :)

    Wibece

    SvarSlett
    Svar
    1. Satser på at dette skal bli bra :-)
      Må jo ha lært litt av feila mine fra i fjor - så ser for meg at jeg kan ut og plukke jordbær snart :-)
      Mmmmm....

      Ha en fin dag :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)