24 juni 2014

Urtene trives...

Alle urtene står inne i drivhuset fortsatt -
og de fleste trives med det :-)

Det øverste bilde er tatt 20. juni......

Som dere ser er urtene blitt mye frodigere og tettere på 3 uker -
Og det er liv i alle - selv koriander og dill som jeg pleier å slite litt med...
Så det er gøy :-)


Dette bildet er tatt 27. mai...

Det er gøy med urter -
de trenger ikke så mye stell og klarer seg stort sett selv.
Litt vann er alt som skal til :-)

Og planter du de rett i jorda -
klarer de seg helt selv.
Da vanner jeg de bare når det er ekstra tørt.

Så det er et tips
 hvis du har lyst til å dyrke dine egne urter
og ikke vil ha så mye jobb med de :-)



4 kommentarer:

  1. Åååh :-) Så flott, Lena! Ønsker meg drivhus jeg også! God sommer til dere alle!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Åsne :-)
      Det er veldig gøy å ha noe å susle med - og moro når alt gror så villig :-)
      Ha en riktig fin sommer du også :-)

      Slett
  2. Jeg kjenner jeg har lyst på et drivhus jeg også. Ser stor forskjell på kort tid. Du er flink. Kos deg videre med urtene. <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er veldig moro med drivhus - så anbefales det altså :-)
      Moro for det gror som bare av det - så alt jeg kjøper meg av blomster starter som regel med et par uker i drivhuset først.
      Da blir de så frodige og fine :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)