22 februar 2013

Ny lykt fra LAMA


Til jul fikk jeg en glasslykt som jeg ble veldig glad for.

Jeg er veldig glad i strikkede ting -
og syns den måten strikk 
blir brukt på nå for tiden
 er veldig kult.

Så da jeg fikk denne lykten  ble jeg veldig glad...


Akkurat nå passet den så fint inn ved siden av lysfatet..

Det morsomste av alt var at mamma hadde heklet 
3 forskjellige trekk til den
(er så heldig at jeg har en mamma som er en racer med heklenåla
og som tryller frem så mye fint )

Så nå har jeg 4 forskjellige farger som jeg kan variere med.

- en i rødt som er til neste jul
- en i brunt som er til høsten
- en i hvitt som er til sommeren
og ett i grått (det er det originale som den selges i)
og det er den jeg bruker om dagen nå.


Jeg begynner å bli veldig klar for vår nå kjenner jeg -
og jeg ser at interiøret mitt
er preget av det om dagen.
Det blir litt lysere og lettere tekstiler etterhvert
som dagene nå lir mot en ny årstid.






12 kommentarer:

  1. Det siges at dagen i dag smed Sct. Peter en varm sten i vandet - og våren er på vej. Her stadigt koldt - men fra tirsdag - meldes der mildning i luften. Alle længes efter solen.
    God weekend
    kh. ursula Danmark.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ville vært helt perfekt om våren var på vei - det gleder vi oss veldig til..
      Det er kaldt her også - selv om solen er fremme..
      Ha en fin weekend du også :-)

      Klem fra oss

      Slett
  2. Det var en veldig tøff lykt Lena :)
    Kunne jo ikke se det for meg når du fortalte om den,
    men syntes den var veldig fin :)
    Wibece

    SvarSlett
    Svar
    1. He he...jeg a skjønt at du ikke så den for deg i det hele tatt!!!
      Jeg synes den er stilig - liker de røffe preget den har :-)

      Ha en fin helg :-)

      Slett
  3. Kjempehyggelig lykt og knallgøy med ulike trekk å variere med :-) Ja nå er det snart vår, det går fort. Kjekt å framskynde den litt med blomster og tekstiler :-) God helg, Pam

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den lykta liker jeg så godt :-)
      Gleder oss veldig til vår her også - har startet nedtellingen og vet at det er kun noen få uker igjen..
      Det skal bli så godt:-)

      Ha en fin helg :-)

      Slett
  4. Hei
    Her har jeg aldri vært før og det er alltid kjekt å komme inn på nye blogger for å få inspirasjon. Her kommer jeg garantert tilbake. Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig å høre :-)
      Velkommen innom igjen :-)

      Slett
  5. Koselig at du likte bildene mine :)) Heldig du er som har fått så mange fine trekk til lykta di, kjekt å kunne bytte litt på. Og for noen skjønne geiter dere har, skulle gjerne hatt noen sånne til å beite rundt farfar-huset :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenk det du - og hatt noen mohairgeiter som tusla rundt farfar-huset - det hadde vært koselig :-)

      Slett
  6. Så koselig en lykt! Morsomt med flere trekk til den og kunne tilpasse lykta til årstider - eller humør:-)) Jeg skjønner at du våres litt inne! Er jo blitt mye lengre dager! Jeg er usedvanlig treg...,og har ikke tatt opp geraniumen fra kjelleren en gang. Skjønner at jeg har litt å henge fingrene i denne uken. Har du startet opp drivhuset enda? Ha en god og fin kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. HEi :-)

      Det er nok ikke noe liv i drivhuset enda - men tror jeg må begynne å så litt frø inne snart..
      Drivhuset trenger litt småjusteringer før vi skal ta det i bruk - litt mer snekring og også nytt gulv..
      Fikk ikke opp nok temperatur der i fjor - så må nok gjøre litt små forandringer.. Så får vi se om det går bedre i år..

      Her i huset er vi klare for vår nå ja - men blir jo litt fristet til fjelltur når jeg ser de fantastiske vinterbildene dine..
      Det er ingenting som kan måles med hvite vidder - utrolig vakkert :-)

      Ha en fin kveld :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)