15 august 2014

Yndlingskroken på det nye kjøkkenet.....

Det nye kjøkkenet har for alvor begynt å ta form -
vi har fått hengt opp lampe over kjøkkenbordet -
i slagbenken ligger det mohairskinn og 
den bugner av puter.


Noen puter er nye - 
de med skrift er fra Kremmerhuset -
den i midten med bilde av en mohairbukk er fra Barfota og 
de 2 i hjørnene er strikket...
Det er slik jeg liker det -
en blanding av nytt - gammelt og hjemmelagd.



Disse lyslyktene som står på bordet har mamma heklet til meg...
De ble jo så fine på kjøkkenet - 
passet perfekt til putene i slagbenken :-)


Jeg må nok innrømme at jeg gleder meg til høsten kommer -
tror nok vi kommer til å sitte mye her inne på det nye kjøkkenet :-)
Det er nok det som blir det nye samlingspunktet i huset -
her rundt dette gamle bordet.

6 kommentarer:

  1. Så nydelig kjøkken <3 Liker så godt fargebruken her. Skjønner godt at dette blir den nye favorittplassen i huset ;) Nydelige lykter som mammaen din har heklet, fargen glir rett inn ;)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :-)
      Vi og er veldig fornøyd med fargen - lun farge som enkelt lar seg matche med andre.
      De heklede lyktene ble jo så snåle - og fargen passet helt perfekt.
      Hjemmelagde gaver er veldig moro å få :-)

      Ha en fin helg :-)

      Slett
  2. En veldig fin fargekombinasjon, varmt og nøytralt på en gang. En veldig hyggelig kjøkkenkrok å møte høsten i. Jeg gleder meg også til høsten, innekos og levende lys :). Pam

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselige ord...
      Det er ingen tvil om at det blir ekstra koselig når høsten virkelig kommer -
      fyre i ovnen - levende lys - en kopp varm te og en bok - da er det klart for kosetid :-)

      Ha en fin fin lørdag :-)

      Slett
  3. Dette var en koselig krok! Vi nordmenn er noe for oss selv tror jeg, vi som gleder oss til høst og en kjøligere og mørkere tid. Det er så fint med forskjellige årstider :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :-)
      Tusen takk for koselig kommentar :-)
      hehe....jeg skal si deg det at jeg har gledet meg til høst og jul - helt siden kjøkkenet sto ferdig i sommer.
      Syns høsten er fantastisk - gleder meg til høstregnet pisker på ruten og du kan sitte inne å kose deg med fyr i ovnen - noe varmt å drikke - pledd - og lesestoff... hehe...da koser jeg meg :-)
      JEg bare digger at vi har 4 forskjellige årstider :-)

      Ha en fin fin uke :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)