08 desember 2012

Boktips - Krim

Nå når mørketida er her
 - er det deilig å krype opp i godstolen med en god bok. 
Julen er jo høysesong for krimbøker og er du på jakt etter en gave til en som liker krim kan denne virkelig anbefales ..



Denne boka fenger fra første side og er vanskelig å legge fra seg...
samtidig som den noen ganger er så spennende at du rett og slett
må legge den til side noen minutter før du tør å lese videre..

Boka handler om en 16 år gamle Hedda som forsvinner sporløst fra sitt hjem.. Foreldrene er naturligvis dypt fortvilet. Når politiet får saken viser det seg at Hedda har levd et dobbeltliv.
En tid senere blir en ung jente funnet myrdet i en jordkjeller i nærheten. Jenta er naken og myrdet med et skudd i hodet. 
Kan dette være Hedda ??

Journalisten magdalena som har flyttet hjem fra Stockholm - engasjerer seg i skjebnen til Hedda og starter sine egne undersøkelser. Snart må journalist Magdalena innse at bygda gjemmer på hemmeligheter som en eller annen gjør hva som helt for å skjule....

Liker du krim er dette en bok jeg absolutt anbefaler !!





6 kommentarer:

  1. Dette hørtes ut som en veldig spennende bok.
    Veldig fin bokanmeldelse :)
    Jeg har kjøpt denne boken til mamma som er glad i krim og spenning så det blir spennende å høre hva hun syntes.

    Takk for boktipset ditt :)

    Wibece

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra :-)
      Da satser jeg på at mamma'n din får noen spennende timer med lesing..
      Jeg syns den var utrolig spennende :-)

      Tar gjerne imot tips på bra bøker hvis du har les noen i det siste .....

      Slett
  2. Hei, hei!
    Dette likte jeg:-) Bokanmeldelse er midt i blinken for en lesehest. Jeg leser alt jeg kan komme over. Er det krim du liker?
    Da har du sikkert lest Gjenferd av Jo Nesbø.Harry Hole bøkene er kanskje bøker man må ha lest i rekkefølge og samtidig like krimmen til Nesbø.
    Tana French har skrevet en krimroman som heter Flukt - den var fengende og bra skrevet. Vanskelig å legge fra seg:-)
    Johan Theorin har kommet ut med en ny krimroman som heter Sankta psyko. Når jeg leste den måtte jeg legge den vekk litt og gjøre litt andre ting før jeg fortsatte. Jeg lagde meg verre tanker om boka enn det forfatteren gjorde:-)
    Jeg skal lese Jenta med snø i håret i juleferien:-) Nå er jeg inne i en periode der jeg leser romaner om ulike livsskjebner:-))
    Ha en fin adventskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morsomt at du likte bokanmeldelsen :-)
      Jeg leser mye - ihvertfall i perioder.
      Har lest alle til Jo Nesbø ( bortsett fra de 2 første) - der er favoritten helt klart Panserhjerte...selv om den er i råeste laget.
      Så har fått med meg at kommer ny bok fra Nesbø i 2013 - så bare gleder meg...Kanskje Harry fortsatt er i live ???
      En annen favoritt er Harlan Coben - han har gitt ut mange og alle er bra - så det er et tips hvis du liker krim.
      Hehe...men innimellom bruker jeg lesing som underholdning - så leser litt "drops"litteratur og jeg :-)

      Siden du er inne i en periode med ulike livsskjebner - kan kankje "Indias datter" være noe ???? Den gjorde inntrykk !!
      Johan Theorin har jeg begynt på tidligere - vet ikke hvorfor jeg la den vekk. Men da tror jeg det blir en av feriebøkene i år.. :-)
      Takk for tipset :-)

      Ha en fin dag !!

      Slett
  3. Har lest bokomtale fra den nye krimboken hennes og den hørtes også utrolig spennende ut :)
    Den heter, Gutten som sluttet å gråte. Boken kommer ut i midten av februar.
    Jeg liker alltid å lese mer fra en forfatter som har begeistret meg :)

    Wibece

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj...så spennende:-)
      Da er det bare å sette den på ønskelista for 2013 - sammen med den nye til Nesbø ..

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)