17 januar 2013

LYSFAT

Jeg må vel bare innrømme at jeg er litt svak for lysfat - 
spesielt nå på vinteren.
Etter at julen ble ryddet ut -
ble det liksom litt tomt her...

Så da ble dette lysfatet redningen.


Her samlet jeg bordpynten jeg hadde på julaften på fatet.
(Det passet fint siden bordet i år ble pyntet i sølv og klart glass)


Bordpynten sammen med en liten glass-lysestake..


og en skikkelig "bling-bling" lysestake...


og noen koselige t-lysestaker.

Mer skulle ikke til 
for at det skulle bli litt ekstra koselig i stua igjen.





10 kommentarer:

  1. Dette var nydelig! Du er flink til å sette sammen - og veldig dekorativt med bordpynten din! Likte også veldig godt telys stakene:-) Ha en god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar :-)
      Dette syns jeg er gøy :-) og lysfat er jo så genialt...
      Da er det bare å samle alt man liker på et fat...så enkelt og dekorativt..

      Ha en fin helg :-)

      Slett
  2. så venter vi alle på lyset, en smuk udgave af lys fad -
    hilsner ursula Danmark.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sant det - at nå venter vi på lyset....
      Vi venter på sola da :-) -den kommer neste helg og jeg gleder meg !!!!!!!
      Da kan man fort få litt vårfølelse !!!!

      Ha eb fin helg :-)

      Klem Lena

      Slett
  3. Lys lager en fantastisk fin stemning :)
    Du har gjort det veldig koselig :)
    Må også påpeke de fine telys-holderene dine :)

    Wibece

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er sant - det blir en egen stemning med levende lys..

      Det ble så stusselig når jula ble tatt vekk - så da måtte jeg finne på noe...
      Så da ble løsningen lysfat...det beste var at jeg fikk brukt den nye pynten enda litt lenger..
      Det skinner så fint i alle t-lysene nå på kvelden - så ble veldig fornøyd..

      Ha en fin helg

      Klem Lena

      Slett
  4. Såå koselig vetdu!!
    Du er så flink til å ordne og gjøre det fint rundt deg!! Blir alltid så imponert over slike vakre lysfat...(synes det er bare sååå vanskelig å få til selv)!! Kreativ er du!

    Må dere ha en strålende fin helg :-)
    Klem Klem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. TAkk for det :-)
      Du hadde jo laget så fin dekorasjon med lys her - var det i et trau ??? Den passset jo så godt inn hos deg :-)
      Man må ha det som passer sin stil..
      Og jeg har nok en forkjærlighet for lysfat...ihvertfall på denne tida av året...

      Ha en fin helg dere også :-)

      Klem Lena

      Slett
    2. Er det mulig for oss som er middels interessert i lysfat å få praktisk hjelp og råd,du ser vel sikkert noe lekkert til helga og...ser virkelig at mitt lysfat er svært stusselig,for å si det slik..det ser så lett ut når du gjør det,og klønete når vi andre stakkararer skal prøve..i tillegg må det sies at dere hadde det svært koselig ute til jul,ja sikkert inne og,men jeg ble skikkelig imponert over ditt arrangement ved inngangen,du kan jo starte å reise rundt for å hjelpe oss som har vedsekker ,som ikke er så koselig. Ha nok en trivelig kveld i heimen alle sammen. Irene,

      Slett
    3. Det var da fælt til skryt :-)
      Så klart du kan få praktisk hjelp - har mange ideer jeg...så du får bare si ifra :-)
      Interiør har jeg holdt på med i alle år - så siden jeg var lita har jeg ordnet og ommøblert og fikset.
      Så dette stikker nok litt dypere enn normalt - jeg klarer rett og slett ikke å la vær å "dandere" - for jeg trives ikke
      når ikke jeg har det koselig rundt meg...

      Lysfatet ditt har ikke jeg sett - og mitt var i utgangspunktet pynten til bordet på julaften som ble lagt på fat isteden..det var egentlig bare for at det var litt stusselig å pakke det vekk - siden det var nytt..Så la jeg til en enkel glass stake og en skikkelig "bling-bling lysestake som jeg ikke helt vet om jeg liker. Men sammen ble det fint.. Så derfor den ideen....

      Vi kan bruke litt tid på det i år og kikke etter ting du liker :-)
      Du har det jo så fint - så hos deg er det ikke vanskelig å pynte da :-)

      Messa til helgen er jeg veldig spent på - så det gleder jeg meg til :-)

      En trivelig kveld til dere også :-)

      Klem Lena

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)